Hur du ändrar text och färg på rubriken till dina inlägg

Hej som ni märker så lägger jag in mycke designtips nu och det är för att det är lov och jag inte riktigt har något att göra. Så nu tänkte jag visa er hur man ändrar text och färg på rubriken till alla dina inlägg. För att kunna göra det så måste du ha en färgkarta och den hittar du HÄR om du "scrollar" ner lite. Sen måste du ha lite olika typsnitt att välja mellan och då kan du hitta rätt många HÄR.
Hur du använder färgkartan.


1. gå in på "design" och "redigera stilmall".
2. scrolla ner till /** Entry headers **,
3. välj typsnitt, färg m.m på dn rubrik. (Kommer skriva nedanför vad allt betyder).



background: #FFFFFF; <-- bakgrundsfärg på rubriken.
font-family: Bradley Hand ITC; <-- typsnitt på rubriken
font-size: 25px; <-- storleken på rubriken
color: #D03800; <-- Färg på texten i rubriken.

Det är i stortsett de som är "viktigast" att kunna. Kom ihåg att inte ta bort dom olika tecknen innan och efter själva koderna tex: # och ; !
Hoppas att beskrivningen var bra! Kommentera vad ni tycker.
//Koshimoshi <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg att jag inte vill ha någon reklam förutom kanske dagens blogg och tävlingar.

Kommentarer som är kränkande på något sett kommer inte att godkännas.

Jag gör gärna bloglovinbyten eller länkbyten, det är bara att kommentera så fixar vi det. <3 Ha en bra dag!

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag kan se)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0