Lägg in din egna header

Hej nu tänkte jag visa hur man lägger in en egen header.
När du lägger in din header måste du veta hur många pixlar den har. Om du inte har photoshop att fixa din header så finns det gratisprgram som tex pixlr.

1. gå in på skapa och tryck sedan på bild.
2. välj filen du vill ha.
3. Var noga med att det står 1000.
4. ladda upp bilden.
5. högerklicka på bilden.
6. välj "öppna länk i en ny flik".
7. kopiera bildadressen.
8. gå in på design och "redigera stilmall"
9. leta upp avsnittet som heter "#header" (det är ganska högt upp)
10. hitta textraden där det står "background" och ta bort den gamla "bildadressen" (se bilden) och klistra in den nya.
11. bläddra ner till textraderna som heter "width" och "height" (det är i samma avsnitt).
12. Där ändrar du till så många pixlar som din nya header har. Kom ihåg att det måste stå "px;" efter!
13. Förhandsgranska och kolla så att den sitter rätt.
14. spara!
Hoppas att jag förklarade bra och kommentera vad ni tycker. Ha det bra!
//Koshimoshi <3

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jättebra förklarat!

2011-11-05 @ 20:03:23
URL: http://virkeboa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg att jag inte vill ha någon reklam förutom kanske dagens blogg och tävlingar.

Kommentarer som är kränkande på något sett kommer inte att godkännas.

Jag gör gärna bloglovinbyten eller länkbyten, det är bara att kommentera så fixar vi det. <3 Ha en bra dag!

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag kan se)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0